Säihkettä elämään

Näyttely Lehmon nuorisoseuran talossa joulukuussa 2017.

Mielenkiintoinen harrastus tuo säihkettä elämään

Kun liikkuminen käy työlääksi ja voimat hupene- vat, mielekäs tekeminen vie ajatukset hetkeksi muihin maailmoihin. Eläkkeelle siirtyminen voi olla taitekohta elämässä, jossa uusi harrastus antaa elämälle sisältöä.

Lea on pari vuotta sitten jäänyt eläkkeelle ja palannut Pohjois-Karjalaan. Hän on löytänyt Seutuopiston senioriteatteriryhmästä itselleen sopivan harrastuksen. Senioriteatteri Välkyt esitti Aapelin pakinoista muokattuja katkelmia huhtikuussa 2017 Sepänsalilla (Ruplalla). Vuonna 2018 esitettiinn Niskavuoren emännän nimipäivät, jossa Lea näytteli nimiosan.

Timo on ollut muutaman vuoden eläkkeellä. Syksyllä 2016 hän päätti lähteä kokeilemaan uutena harrastuksena maalausta Seutuopiston ryhmässä. Opettajan neuvosta valikoitui ensim- mäisiksi väreiksi akryylimaalit. Ryhmäläisten töistä kootut näyttelyt olivat esillä Lehmon kirjaston näyttelytilassa ja  Joensuun kaupunginkirjaston aulassa keväällä 2017. Suomi 100 -näyttely teemalla "Yhdessä" oli esillä Lehmon nuorisoseurantalossa vuoden 2017 loppupuolella.